Zo werkt het niet (meer)

Een geweldige baan staat bovenaan

Onlangs verscheen in Amerika het boek “It’s the Manager”. De auteurs werken voor Gallup. Ze vroegen miljoenen mensen wereldwijd naar hun grootste droom. Tot hun grote verrassing constateren de schrijvers dat we allemaal hetzelfde wensen: Een geweldige baan. Ongeacht in welk werelddeel we wonen: familie, kinderen, een eigen huis en vrede scoren hoog, maar een goede baan staat bovenaan. Die geweldige baan is een baan waarin we betekenisvol en bevredigend werk doen en waarin we persoonlijke groei en ontwikkeling ervaren.

Zo werkt het niet!

De werkelijkheid is helaas dramatisch.
Wereldwijd voelt slechts 15% van de beroepsbevolking zich betrokken bij zijn werk. De rest, 85% (!) dus, is niet betrokken, doet gewoon zijn werk of – erger nog – haat zijn job, zijn manager en werkgever.

Als slechts 30% van de medewerkers zijn baan relevant vindt en maar 21% vindt dat zijn manager hem motiveert, dan hebben we letterlijk werk aan de winkel. Veel werk aan de winkel…

“These figures indicate a leadership philosophy that simply doesn’t work anymore.”
(Jim Clifton, Chairman and CEO for Gallup)

De manier waarop we werk met elkaar organiseren, werkt niet meer.

Enorm potentieel

Stel je eens voor wat er in jouw organisatie gebeurt als je dat percentage betrokken medewerkers weet te vergroten.
Stel je eens voor wat er gebeurt als meer medewerkers zich gezien en betrokken voelen. En elkaar beter helpen om invulling te geven aan Purpose en Ambities van de organisatie.

  • Lager verloop;
  • Hogere productiviteit;
  • Lager ziekteverzuim;
  • Hogere klanttevredenheid;
  • Veel meer plezier;
  • Hogere resultaten.

“It’s the Manager”

Onderzoek van Gallup wijst uit dat 70% van de verschillen in betrokkenheid binnen teams veroorzaakt wordt door de leidinggevende.

Prachtige arbeidsvoorwaarden, stoelmassages, pingpongtafels, gratis verse lunches en maandelijkse borrels zijn geweldig. Maar ze hebben geen effect op groei.

De meest bepalende factor is de kwaliteit van de leidinggevenden.

Stel dat in jouw organisatie een derde van de leidinggevenden het geweldig doet, 20% er met de pet naar gooit en de rest er gewoon is.

En stel dan dat je het percentage geweldige manager verdubbelt en het aantal met-de-pet-gooiers halveert, wat zou er met jouw resultaat gebeuren?

Inderdaad: dat groeit spectaculair!

Aan het werk met werk!

Als iedereen van een geweldige baan droomt en we al lang weten dat het vergroten van de medewerker betrokkenheid enorme invloed heeft op klanttevredenheid en bedrijfsresultaat, dan is het tijd om werk te maken van werk.

Leiders, zorg dat jouw organisatie relevant blijft voor medewerkers. Betrokken medewerkers maken betrokken klanten. Maak het werken bij jouw bedrijf daarom geweldig. Voor de huidige generaties. En – belangrijker nog – voor de jongere generaties. En begin vandaag!

Dit artikel is geschreven door Zummit.

1m50 organiseren

Dit is een artikel in de reeks ‘1m50 organiseren’. Bekijk hier de andere artikelen over belangrijke onderwerpen die bij deze nieuwe manier van organiseren komen kijken of meld je aan voor een gratis webinar.

Is jouw organisatie al slimmer aan het organiseren of ken je organisaties die goed bezig zijn? Laat het ons dan weten. We houden van inspiratie en delen graag mooie verhalen!

Contact

Voor meer informatie rondom deze 1m50 organiseren campagne kun je vrijblijvend contact met ons opnemen via hello@semcostyle.org of het contactformulier in te vullen

Semco Style Institute
Gebouw Regus Utrecht, Rivoli
Parijsboulevard 209
3541 CS Utrecht

hello@semcostyle.org
+31 85 065 64 80

Financiële informatie
Kamer van Koophandel: 66273978
VAT/BTW: 8564.74.253.B.01
IBAN: NL26ABNA0616345658





















Ik ontvang graag de maandelijkse nieuwsbrief

We verwerken je gegevens in overeenstemming met ons privacybeleid. We gebruiken je gegevens uitsluitend om je vraag te beantwoorden en geven deze niet door aan 3e partijen.